Sunday, February 3, 2019

"ေမႊးလြန္းသည့္ေကြး" (မင္းလူ)#crd
=================

ဆရာအီၾကာေကြးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္တုန္းက စတင္သိကၽြမ္းၿပီး ဘယ္လို ခင္မင္သြားခဲ့ၾကေၾကာင္း မမွတ္မိေတာ့ပါ။ စေတြ႕ေတြ႕ခ်င္းမွာပင္ အရမ္းခင္သြားခဲ့တာေတာ့ ေသခ်ာႏိုင္သည္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကဆိုလွ်င္ သူ႕ကို မျမင္ဖူးခင္ကပင္ ခင္မင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။

ကၽြန္ေတာ္ ကိုးတန္း၊ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝမွာ ဆရာႀကီးေကြးက စာနယ္ဇင္းမ်ား၌ "ႏိုင္ငံေတာ္ ျပည္အေရး၊ ခြပ္လိုက္ၾကစို႔ သူငယ္ခ်င္း" စေသာ ပင္တိုင္က႑မ်ားကို ေရးေနသည္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ စာေပအေရးတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထိထိမိမိရွိလွသည့္ သေရာ္စာမ်ားျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို စာေပဝါသနာပါေသာလူငယ္မ်ား မလြတ္တမ္းဖတ္ခဲ့ၾကရသည္။ အေပ်ာ္စာ၊ သေရာ္စာႀကိဳက္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ထိုစဥ္ကတည္းက ဆရာႀကီးေကြး၏ စာမ်ားကို စြဲမိေလသည္။

ေနာက္ပိုင္း နာမည္ေက်ာ္ကဗ်ာဆရာ ဓႏုျဖဴေက်ာ္ထြန္း ဆိုသည္မွာလည္း ဆရာႀကီးေကြးပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိလာရေသာအခါ ပို၍ေလးစားမိသည္။

တကယ္တမ္း သူႏွင့္ဆံုမိၾကေသာအခါ ခင္မင္စိတ္က ပိုတိုးလာခဲ့ေသာ္လည္း ေလးစားမႈကေတာ့ ေလ်ာ့မသြားေအာင္ ကိုယ့္စိတ္ကို အေတာ္က်ားကန္၍ ထိန္းထားရ၏။

သူ႔ပံုစံကိုလည္း ၾကည့္ဦး၊ ေခါင္းတံုးဆံေတာက္ ဆံပင္ေပၚမွာ ၿမိဳင္ရာဇာတြတ္ပီလိုဦးထုပ္မ်ိဳးေဆာင္းထားသည္။ ရွပ္အကၤ်ီလက္တိုက ဆင္စြယ္ေရာင္။ (နဂိုကေတာ့ အျဖဴျဖစ္ဟန္တူ၏) အေရာင္လြင့္ေနသည့္ မီးခိုးေရာင္ေဘာင္းဘီရွည္၊ ႐ွဴးဖိနပ္စီးထားသည္။ ဒါ.... ဆရာေကြး စတိုင္ပဲ။

သူက ဝါရင့္စာေရးဆရာႀကီးရယ္လို႔ ခန္႔ခန္႔ညားညားေနေလ့မရွိ။ စကားကိုလည္း တည္တည္တံ့တံ့မေျပာ။ သူ႔ႏႈတ္က ေပါက္ကရအေျပာင္အပ်က္ေတြသာ တရစပ္ ထြက္ေနတတ္သည္။ ဘယ္လို ဂုဏ္ျဒပ္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရသည္ျဖစ္ေစ၊ သူကေတာ့ ေဟးလားဝါးလားသာ ဆက္ဆံေျပာဆိုေလ့ရွိ၏။ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈေရး၊ က်င့္ဝတ္ စသည္ျဖင့္ ေခၚဆိုေနၾကေသာ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ကိစၥေတြ သူ႕မွာမရွိ။

ထူးျခားတာက သူဒီလိုေနတတ္တာကို လူေတြက အျပစ္မျမင္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ သူ႔ကို ေလးစားမႈလည္း သိပ္မရွိၾက။ သူကလည္း သူမ်ားေလးစားခံရတာကို သိပ္ခံုခံုမင္မင္ရွိပံုမေပၚ။ ဘယ္သူ႕ကိုမွလည္း အသားလြတ္ အထင္ႀကီးတတ္ပံုမရ။ ဒါ ဆရာေကြး၏ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ပဲ ျဖစ္ဟန္တူ၏။

ကၽြန္ေတာ္သည္ သူႏွင့္ဆံုသည့္အခါတိုင္း ကိုယ့္ထက္အမ်ားႀကီး ဝါရင့္ေသာ ဆရာသမားတစ္ေယာက္ ဆိုတာထက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ရသလိုသာ ခံစားရသည္။ သူ႔ကို ေလးစားလိုမႈက မသိစိတ္၏ ေထာင့္တစ္ေနရာမွာ ရွိေနမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ ေနာက္လားေျပာင္လားသာ ေနမိ၏။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ အ႐ိုအေသတန္သလိုျဖစ္ၿပီး သူမ်ား စိတ္ဆိုးသြားမလားဟု စိုးရိမ္မိေသးသည္။ သူကေတာ့ သတိေတာင္ ထားမိပံုမရ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ စတင္သိကၽြမ္းကာစတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ ဆံုမစကားေျပာဖူးသည္။ သူ၏ ဆံုးမစကားကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး။
"မင္းဝတၳဳေတြမွာ ဟာသေလးေတြပါတာ ငါသတိထားမိတယ္ကြ။ ေကာင္းတယ္၊ ဟာသပါေတာ့ ဖတ္ရတာ ပိုသြက္တာေပါ့။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ေနာ္ ေဟ့ေကာင္။ အခု မင္းစာေတြထဲမွာပါေနတဲ့ ဟာသေတြက အေနေတာ္ေလာက္ပဲ၊ ဒီထက္မပိုေစနဲ႔။ သိပ္မ်ားသြားရင္ ငါ့စာေတြလို ေပါ့သြားလိမ့္မယ္"

ဆရာႀကီးေကြးက အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး။ သူမ်ားေတြကို သေရာ္တတ္သလို သူ႕ကိုယ္သူလည္း မၫွာမတာေဝဖန္တတ္သူဟု ဆိုႏိုင္၏။ ေဘာလံုးစကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ဘရာဇီးတို႔၊ အဂၤလန္တို႔လို "ဖြင့္ကစားျခင္း"ျဖစ္၏။ ကိုယ္ကလည္း ဂိုးမ်ားမ်ားရေအာင္ သြင္းမည္။ ကိုယ့္ဘက္ကို သြင္းႏိုင္လွ်င္လည္း သြင္းစမ္း ဆိုေသာပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္၏။

သူ႕စာေတြထဲမွာလည္း ဒီအတိုင္းေတြ႕ရမည္။ သူ၏ သေရာ္ခ်က္မ်ားမွာ နယ္ပယ္မေ႐ြး စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စာေပ၊ ဂီတ၊ သဘင္၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ကာတြန္းက႑ အားလံုးမွာပင္ အျမင္မေတာ္လွ်င္ ဟာသႏွင့္သေရာ္လိုက္သည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ ထူးျခားတာကေတာ့ သူသေရာ္တာကို ခံရေသာသူ (အမ်ားစု)က စိတ္မဆိုးၾကဘဲ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ခြင့္လႊတ္ၾကျခင္းပါပဲ။ ဒါလည္း ဆရာေကြး၏ ပါရမီတစ္ခုဟု ေျပာႏိုင္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ သူႏွင့္အတူတူ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ သြားဖူးသည္။ သူက လူႀကီးရယ္လို႔ အခြင့္အေရး ပိုယူေလ့မရွိ။ သူေခါင္းေဆာင္ၿပီး သြားရသည့္ပြဲေတြမွာေတာင္ ဆံုးျဖတ္စရာရွိလွ်င္ အားလံုးႏွင့္ တိုင္ပင္ေလ့ရွိ၏။ ခရီးသြားရာမွာ ေနထိုင္စားေသာက္ေရးအတြက္ ဇီဇာေၾကာင္ေလ့မရွိ။ ေရာက္တဲ့အရပ္မွာ ေတြ႕တဲ့သူနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းခင္မင္သြားတတ္တာလည္း သူ၏ အက်ိဳးေပးတစ္ခုပင္ ျဖစ္၏။ တစ္ခုေတာ့ ရွိ၏။ သူက ေဟးလားဝါးလား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေနတတ္ေသာ္လည္း ေဟာေျပာပြဲ စီစဥ္သူေတြဖက္က ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ဖြယ္မဟုတ္သည့္ အမွားမ်ိဳး က်ဴးလြန္လာၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ဘယ္သူ႕မ်က္ႏွာမွ မေထာက္၊ ဘယ္သူ႕မွ အားမနာဘဲ ေျပာင္ေျပာင္ႀကီး တုန္႔ျပန္ေျပာဆိုတတ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးဆရာေတြဆိုတာက လူေတြတ႐ုန္း႐ုန္းႏွင့္ ေနခ်င္ၾကသူမ်ား မဟုတ္။ ေဟာေျပာပြဲစင္ေပၚမွာ၊ စာေပေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာသာ လူအမ်ား၏ အာ႐ံုစိုက္ျခင္းကို အလိုရွိသည္။ က်န္အခ်ိန္မ်ားမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လူမသိသူမသိ ေနခ်င္သည္။

စာေရးဆရာအမ်ားစုကို ပရိသတ္က မမွတ္မိၾက။ နယ္ၿမိဳ႕ကေလးေတြမွာ ေဟာေျပာပြဲအၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔က်လွ်င္ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ အလုပ္ခံရတာမ်ိဳးေလာက္ေတာ့ ရွိ၏။ ဣေျႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္ မဟုတ္။ မိတ္ဆက္ခ်င္သူ ရွိလွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူပါ၊ ကၽြန္မဘယ္သူပါ၊ ေအာ္တိုစာအုပ္မွာ အမွတ္တရေလး ေရးေပးပါ ဆိုတာေလာက္သာျဖစ္၏။ စာအေၾကာင္းေပအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခ်င္လွ်င္လည္း လူေလးငါးေျခာက္ေယာက္ေလာက္ႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာျဖစ္ေစ၊ တည္းခိုရာေနရာမွာ ပုလင္းေထာင္ရင္းျဖစ္ေစ စကားေျပာၾက႐ံုသာ ျဖစ္၏။

ဆရာႀကီးေကြး ပါလာလွ်င္ေတာ့ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ခပ္လွ်ိဳလွ်ိဳေနလို႔မရ။ ရထား သို႔မဟုတ္ ကားဆိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေစာင့္ႀကိဳေနၾကေသာ နယ္ေျမခံစာေပအဖြဲ႕ႏွင့္ စာေပဝါသနာရွင္မ်ားက
"ဆရာအီၾကာေကြး ပါရဲ႕လား"
"ဆရာႀကီးေကြးေရာ"
"ဆရာေကြး၊ ဆရာေကြး ဘယ္မွာလဲ"
စသည္ျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေမးျမန္းရင္း သူ႕ကို အရင္ရွာၾကသည္။ ထိုအခါ သူက ရထားျပတင္းေပါက္မွျဖစ္ေစ၊ ကားေပၚကျဖစ္ေစ ေခါင္းထြက္ၿပီး ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးလုပ္ရင္း လက္ျပရေလသည္။ ဒီေတာ့မွ "ဟာ ပါတယ္ေဟ့ ပါတယ္၊ ဆရာႀကီးေကြး ပါတယ္" ဟု ဝမ္းသာအားရ ေရ႐ြတ္ၾကေတာ့သည္။

သူကား စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ စူပါစတားျဖစ္သည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ေခတ္စားခဲ့စဥ္က ေဟာေျပာပြဲရာသီ ရက္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေလာက္အတြင္းမွာ ပြဲေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ေျပာရသူျဖစ္၏။ တစ္ခါတေလ တစ္ေန႔တည္းမွာ ေန႔လည္တစ္ပြဲ၊ ညေနတစ္ပြဲ၊ ညဦးတစ္ပြဲ၊ ညဥ့္နက္တစ္ပြဲဆိုတာမ်ိဳး တစ္စင္ၿပီးတစ္စင္ကူးၿပီး ေဟာရေျပာရ၏။

သူႏွင့္အတူတူ ေဟာေျပာပြဲလိုုက္ရာတြင္ သူ႕ကို လူႀကီးဆိုၿပီး တသီးတသန္႔ ေနရာေပးစရာမလိုျခင္း၊ တ႐ိုတေသ တေလးတစားလုပ္ေနစရာမလိုျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အေနႀကံဳ႕ျခင္း၊ မလြတ္လပ္ျခင္းတို႔ မျဖစ္ေတာ့။ သူႏွင့္သြားရတာ ဆရာတစ္ေယာက္ႏွင့္ သြားရသလို မဟုတ္ဘဲ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ ခရီးအတူထြက္ရသလို ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရွိလွ၏။

တစ္ခုပဲ ေျပာစရာရွိ၏။ သူက ေျခရွည္တတ္ျခင္းပါပဲ။ အိမ္ေထာင္မရွိ တစ္ကိုယ္တည္းသမားဆိုေတာ့ သံေယာဇဥ္ေတြ ေနာက္ဆံငင္စရာမလို။ ေဆးျပင္းလိပ္ျပာက်ရာမွာ ေပ်ာ္တတ္ႏိုင္သူ။ ဒီေတာ့ ေဟာေျပာပြဲရာသီမွာ တစ္ၿမိဳ႕ၿပီးတစ္ၿမိဳ႕ သြားသည္။ ျပန္သည္။ တစ္ခါတေလ ရန္ကုန္ေတာင္ ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘဲ တစ္ၿမိဳ႕မွတစ္ၿမိဳ႕သို႔ ကူးသြားတာမ်ိဳးရွိ၏။ သူႏွင့္လိုက္လွ်င္ ဒီဒဏ္ေတြ ခံရေလ့ရွိ၏။

တခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕ေတြက ရန္ကုန္အထိ ဆင္းမလာၾကဘဲ လမ္းဆံုလမ္းခြျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ေစာင့္ၾကသည္။ တျခားၿမိဳ႕မွာေဟာဖို႔ထြက္လာသည့္ စာေရးဆရာမ်ားကို ဟိုပြဲၿပီးလွ်င္ သူတို႔ဆီလိုက္ခဲ့ဖို႔ ဆြဲေလ့ရွိ၏။ စာေရးဆရာေတြကလည္း အခ်ိန္ရလွ်င္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီၾကရသည္။

ဆရာေကြးသည္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ စာေပမိတ္ေဆြေတြ ေပါမ်ားစြာရွိသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ႕ကိုဦးတည္ၿပီး ၾကားပြဲေတြ လာဆြဲတတ္သူေတြမ်ားသည္။ ထိုအခါ အတူပါေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အဆစ္ပါသြားရေလေတာ့၏။ ဒါေတြရွိေသာေၾကာင့္ ေဟာေျပာပြဲအတြက္ ဘူတာ၊ ကားဂိတ္ဆင္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ လာႀကိဳသည့္အခါမွာ ဆရာေကြးက ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးကို ဒီလိုေျပာၿပီး က်ီစယ္ေလ့ရွိ၏။
"ဟဲ့.... ေကာင္မေလး၊ နင့္ေယာက္်ားကို ငါေခၚသြားျပီ။ ျပန္ေရာက္ရမယ့္ရက္မွာ ျပန္မေရာက္လည္း စိတ္မပူနဲ႔။ ငါနဲ႔သြားရင္ နည္းနည္းေတာ့ ခရီးရွည္တတ္တယ္။ ဖိုးသူေတာ္ မ်က္စိလည္ေလ၊ ဆန္ပိုရေလလို႔ သေဘာထားေပါ့ဟာ"
ေဟာေျပာပြဲ ပြဲဆက္ေတြမ်ားေလ၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္းပိုရေလဆိုသည့္ သေဘာကို ေျပာျခင္းျဖစ္၏။

လက္ေဆာင္ပစၥည္းဆိုလို႔ ဆရာေကြးအဖို႔ အၿမဲျပႆနာတက္ရသည့္ ကိစၥတစ္ခုကို သြားသတိရမိ၏။ ဟိုတစ္ခ်ိန္က စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပုဆိုးလက္ေဆာင္ေပးေလ့ရွိ၏။ ေဟာေျပာပြဲတစ္ရာသီၿပီးလွ်င္ ဆရာေကြးဆီမွာ ပုဆိုးအထည္ ေလး ငါးဆယ္ေလာက္ ပံုေနေတာ့သည္။

သူက ပုဆိုးဝတ္သူမဟုတ္။ ေဘာင္းဘီရွည္ႏွင့္သာ အၿမဲေနသူျဖစ္၏။ ဆရာေကြးခမ်ာ ဒီပုဆိုးေတြကို အိမ္နားက ဆယ္ရပ္ကြက္ေဈးထဲ ျပန္သြင္းရတာ အလုပ္တစ္ခု။ ေဟာေျပာပြဲရာသီအတြင္း စာေရးက်ဲသျဖင့္ ေလ်ာ့သြားသည့္ဝင္ေငြကို ဒါနဲ႔ အစားထိုးျဖည့္စြက္ၿပီး စားေရးေသာက္ေရး ဖန္တီးရသည္။

စာေရးဆရာဆိုတာ ဘုန္းႀကီးေတြလိုပဲ ျဖစ္၏။ စာမူခကိစၥမွာသာ နည္းတယ္မ်ားတယ္ ေျပာလို႔ရခ်င္ရမည္။ ေဟာေျပာပြဲလက္ေဆာင္ကိစၥမွာေတာ့ ဇီဇာေၾကာင္လို႔မရ။ ဘာလက္ေဆာင္ေပးပါလို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဖို႔မသင့္။ ဒါန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေကြးက
"ေဟ့ေကာင္.... မင္းစဥ္းစားၾကည့္ကြ၊ ေဟာေျပာပြဲလုပ္တဲ့ လူေတြက ဒီပုဆိုးေတြကို တန္ရာတန္ေၾကးေပးၿပီး ဝယ္ရတာ၊ ငါက ဝတ္လို႔မျဖစ္လို႔ ဆိုင္ေတြမွာျပန္သြင္းေတာ့ ေလွ်ာ့ေဈးနဲ႔သြင္းရတာ။ ေပးရတဲ့လူေရာ၊ ငါ့အတြက္ေရာ မနစ္နာဘူးလား"
ဟု ညည္းတတ္၏။ ေျပာမနာဆိုမနာ သိပ္ရင္းႏွီးေသာလူမ်ိဳးဆိုလွ်င္ေတာ့ "မင္းတို႔ ငါ့အတြက္ ဘာလက္ေဆာင္ပစၥည္းမွ မဝယ္နဲ႔။ ဝယ္မယ့္ တန္ဖိုးအတိုင္းသာ ငါ့ကိုေပး။ နည္းတယ္ မ်ားတယ္ ငါဘယ္လိုမွ သေဘာမထားပါဘူး။ ငါ့အတြက္လိုအပ္တာ အဝတ္အစားတို႔၊ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းတို႔ မဟုတ္ဘူးကြ။ ထမင္းစားဖို႔ ဖြတ္ကလိဒဂၤါးပဲ"
ဟု ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆိုတတ္သည္။ (ဖြတ္ကလိဒဂၤါး ဆိုသည္မွာ ပိုက္ဆံဟုဆိုလိုေသာ ဆရာေကြးတစ္ဦးတည္းပိုင္ ေဝါဟာရျဖစ္ေၾကာင္း သူ႕စာဖတ္ပရိသတ္ သိၾကသည္)

တစ္ခါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္မွာ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုကို ထူးထူးျခားျခားျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ရပ္ကြက္အတြင္းမွ စာေပဝါသနာရွင္မ်ားက သူတို႔ဘာသာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈႏွင့္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည့္တိုင္ နယ္ခံျဖစ္ေနေသာ ကိုဝဏၰကို ႀကီးၾကပ္ကူညီေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံထားၾကသည္။

ထိုေဟာေျပာပြဲမွာ ဆရာႀကီးေကြးလည္း ပါသည္။ ကိုဝဏၰဆိုေတာ့ လူႏိုင္ျဖစ္သျဖင့္ သူ႕ကိုလက္ေဆာင္ပစၥည္းမေပးဘဲ ေငြသားကိုသာ တန္ဖိုးသင့္ၿပီးေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေလသည္။

ကိုဝဏၰမွာ ဦးေႏွာက္စားရၿပီ။ စာေရးဆရာေတြကို လက္ေဆာင္ေပးသည့္အခါ စင္ေပၚမွာပင္ အမ်ားပရိသတ္ေရွ႕မွာ ေပးေလ့ရွိသည္။ စာေရးဆရာအားလံုးကိုလည္း တန္းတူသာ ေပးေလ့ရွိ၏။ သူေျပာသလိုဆိုလွ်င္ တျခားစာေရးဆရာေတြကို လက္ေဆာင္ဘူးေပးၿပီး သူ႔က်ေတာ့ စာအိတ္ကေလးထဲ ေငြသားထည့္ေပးေတာ့ လူျမင္လို႔မေကာင္း။

ဒီလိုနဲ႔ ေဟာေျပာပြဲေန႔ ေရာက္လာသည္။ အဆင္ေျပေျပႏွင့္ ၿပီးဆံုးခဲ့သည္။ စာေရးဆရာေတြကိုလက္ေဆာင္ေပးေတာ့ တျခားလူေတြလိုပင္ ဆရာႀကီးေကြးကိုလည္း လက္ေဆာင္ဘူးတစ္ဘူး ေပးသည္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆရာေကြးက ျပန္ေျပာျပရာ၌
"ေသေသခ်ာခ်ာ မွာထားရက္နဲ႔ ဒီေကာင္ဝဏၰ လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ၿပီလို႔ စိတ္ထဲက ဆဲမိတယ္ကြ။ လက္ေဆာင္ဘူးကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးတယ္။ အိမ္ထိ အပင္ပန္းခံသယ္သြားၿပီးမွ အက်အနထုပ္ပိုးထားတဲ့ ပတ္ကင္ကိုဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ .... လား.... လား.... အထဲမွာ အုတ္နီခဲႀကီး တစ္လံုးကြ"
ကၽြန္ေတာ္က ရယ္လိုက္သည္။
"မရယ္နဲ႔ဦးကြ၊ ဒီေကာင္ဝဏၰက ဆရာ့စကားေတာ့ နားေထာင္သား။ အုတ္ခဲေပၚမွာ စာအိတ္ကေလးတစ္အိတ္နဲ႔ ထည့္ထားတဲ့ ဖြတ္ကလိဒဂၤါးလည္း ပါေသးသကိုး"

ဆရာႀကီးေကြးသည္ လူႏွင့္စာ တစ္ထပ္တည္းက်သူ ျဖစ္၏။ သူ႕စာေတြက ရယ္ရသလို အျပင္မွာလည္း ေဟးလားဝါးလားေနတတ္သူ ျဖစ္၏။ လူခ်င္းဆံုမိတာနဲ႔ ေပါက္ကရတစ္ခုေတာ့ ေျပာတတ္စၿမဲ။ သူ႕ပါးစပ္ကလည္း ရယ္စရာေတြကို တရစပ္ေျပာႏိုင္သည္။ သူ႕ကိုၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဘာအပူအပင္မွ မရွိတဲ့ဘဝကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ရင္ဆိုင္ျဖတ္ေက်ာ္ေနသူဟု သတ္မွတ္မိၾကမွာ ေသခ်ာသည္။

တစ္ခါေတာ့ သူႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚဘက္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕သို႔ စာေပေဟာေျပာပြဲအတြက္ လိုက္ပါသြားခဲ့သည္။ အသြားခရီး အဆင္ေျပသည္။ ေဟာေျပာပြဲ စည္ကားေအာင္ျမင္သည္။ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးမႈ လိုေလေသးမရွိ။

တစ္ခုပဲ။ အျပန္ခရီးတြင္ သေဘၤာေပၚမွာ ေနရာေကာင္းမရျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ မူလအစီအစဥ္က ေနာက္တစ္ေန႔မနက္မွ ျပန္ဖို႔ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အခ်ိန္မရသျဖင့္ ညတြင္းခ်င္းပင္ ျပန္ဖို႔စီစဥ္ရသည္။ ဒီေတာ့ ဦးခန္းေနရာမရ၊ ပဲ့ပိုင္းမွ ပက္လက္ကုလားထိုင္လည္း မရေတာ့။ ျဖစ္သလို လိုက္ရေတာ့မည့္ အေျခအေနတြင္ သေဘၤာတာဝန္ခံက စာေပသမားျဖစ္ေနသျဖင့္ သူ႕နားေနခန္းမွာ ေနဖို႔ စီစဥ္ေပးသျဖင့္ အဆင္ေျပသြားသည္။

အခန္းက နည္းနည္းေတာ့ က်ဥ္းသည္။ လူသံုးေယာက္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ေျခဆန္႔လက္ဆန္႔ ထိုင္ႏိုင္႐ံုသာရွိ၏။ သံုးေယာက္စလံုး အိပ္ဖို႔ေလာက္အထိေတာ့ မက်ယ္။ အတူလိုက္ပါလာေသာ ဆရာေက်ာ္ျမသန္းသည္ ႏွလံုးေရာဂါအခံရွိသူ ျဖစ္၏။ စာေပစိတ္ေၾကာင့္သာ ေသာက္ေဆး၊ ငံုေဆးေတြ အျပည့္အစံုေဆာင္ၿပီး လိုက္လာရရွာျခင္း ျဖစ္၏။ အျပန္ခရီးက်ေတာ့ အိပ္ပ်က္သည့္ဒဏ္၊ ခရီးပန္းသည့္ဒဏ္ေၾကာင့္ သူအေတာ္ႏြမ္းေနၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕ကို အခန္းထဲမွာ အိပ္ေစၿပီး ဆရာေကြးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္က အျပင္ဘက္ထြက္ေနလိုက္ၾက၏။

ဆရာႀကီးေကြးက အခန္းေပါက္ဝကို ေက်ာေပးၿပီးထိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဝရန္တာသံတန္းေပၚမွာ တင္ပါးလႊဲထိုင္သည္။ သေဘၤာက မနက္ေလးနာရီ၊ ငါးနာရီမွ ရန္ကုန္ကိုကပ္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို႔ အိပ္လို႔မျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရာက္တတ္ရာရာ စကားေျပာရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းၾကရေလသည္။

ဆရာေက်ာ္ျမသန္းသည္ အားနာေသာေၾကာင့္လားမသိ။ အခန္းထဲကေန တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ စကားလွမ္းေျပာေသးသည္။ ညဥ့္လယ္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ သူလည္း မဟန္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ အိပ္ေပ်ာ္သြား၏။

ဆရာေကြးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း စကားဆက္ေျပာၾကသည္။ ထူးျခားတာကေတာ့ ဆရာေကြးသည္ ဒီညမွာ ဟိုအရင္ကလို ရယ္စရာအေျပာင္အျပက္ေတြ လံုးဝမေျပာျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ စာအေၾကာင္း၊ ေပအေၾကာင္း၊ ကဗ်ာအေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ သူ႕အေၾကာင္း။

သူသည္ ငယ္စဥ္က ဓႏုျဖဴမွာ တက္ၾကြေသာ အာက်ယ္က်ယ္လူငယ္ေလး ျဖစ္ခဲ့၏။ သူ၏ ဆရာရင္းမွာ (ကိုတံငါဝတၳဳမ်ားေရးသူ) ဆရာၾကယ္နီျဖစ္၏။ ေနာက္ေတာ့ ရန္ကုန္တက္လာၿပီး စာေပေလာကမွာ ေျခခ်သည္။ ဓႏုျဖဴေက်ာ္ထြန္း အမည္ျဖင့္ ကဗ်ာေတြေရးသည္။ ေနာက္ပိုင္း ဟာသႏွင့္ သေရာ္စာလိုင္းကိုကူးၿပီး စူပါျဖစ္လာခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ထိုင္ေနရာက သေဘၤာဦးညာဘက္ျခမ္းမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလတဟူးဟူး တိုက္ေနသည္။ ညဥ့္နက္ေလ ခ်မ္းလာေလျဖစ္သျဖင့္ အေႏြးထည္ေတြ ထပ္ဝတ္ရသည္။ စကားဝိုင္းကေတာ့ ခုမွ အရွိန္ရကာစ။

သူက သူ႔ဘဝမွာ မေမ့ႏိုင္ေသာ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္ခုအေၾကာင္းကို ေျပာျပ၏။ ရန္ကုန္၏ ထင္ရွားေသာ ၿမိဳ႕နယ္ႀကီးတစ္ခုမွာ ျဖစ္၏။ ေဟာေျပာပြဲကို ဇာတ္႐ံုႀကီးတစ္႐ံုထဲမွာ က်င္းပရာ ပရိသတ္ေတြအျပည့္ လာေရာက္နားေထာင္ၾကသည္။

ဆရာေကြး ေျပာဖို႔ အလွည့္မေရာက္ခင္ေလးမွာပင္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး ဆရာေကြး မိသားစုအတြင္းမွာ အလြန္ စိတ္မခ်မ္းသာစရာေကာင္းေသာ သတင္းတစ္ခုကို လာေျပာသည္။ ဘယ္လိုမွ ျပန္လည္ျပဳျပင္၍ မရေတာ့ေသာ ေၾကကြဲဖြယ္ အျဖစ္တစ္ခု။

ထိုစဥ္မွာပင္ ဆရာအီၾကာေကြး ေဟာေျပာဖို႔ စင္ျမင့္ေပၚၾကြပါဆိုေသာ ဖိတ္ေခၚသံကို အသံခ်ဲ႕စက္မွ ၾကားရၿပီးေနာက္ လက္ခုပ္သံမ်ားသည္ ဇာတ္႐ံုႀကီးတစ္ခုလံုး ဟိန္းထြက္လာသည္။ ထိုညက အေၾကာင္းကို သူက
"ငါလည္း.... ကိုယ္ေရးကိုယ္တာက တျခား။ စာေပတာဝန္က တျခားဘဲလို႔ စိတ္ကိုတင္းၿပီး စင္ေပၚတက္ခဲ့တယ္။ ငါ ဘာေျပာရမလဲကြ၊ ပရိသတ္က ငါ့ကိုျမင္တာနဲ႔ ရယ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျပင္ေနၾကၿပီေလ။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲကြာ။ ငါလည္း... စိတ္ထဲရွိသမွ် ဟာသေတြကို တရစပ္ေျပာခ်လိုက္တာ၊ ငါ့တစ္သက္တာမွာ အဲဒီ ေဟာေျပာပြဲဟာ အရယ္ရဆံုးလို႔ ထင္တာပါပဲကြာ"

ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႕ကို အကဲခတ္ၾကည့္လိုက္၏။ သူသည္ ျမစ္ျပင္ကို ေငးၾကည့္ေနသည္။ သေဘၤာက ဆလိုက္မီးထိုးထားသည့္တိုင္ ေဆာင္းႏွင္းျမဴေတြ ဆိုင္းေနသျဖင့္ ျမင္ကြင္းက မႈန္ရီေဝဝါးေန၏။ ေမွာင္ရိပ္က်ေနသျဖင့္ သူ႔မ်က္ႏွာကိုေတာ့ သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရ။ ဟာသ စာေပသမားဆိုတာ အစဥ္အၿမဲ အူျမဴးေနတတ္သူေတြ မဟုတ္ပါလားဆိုေသာ အသိတစ္ခုကိုေတာ့ ရလိုက္၏။

မင္းလူ
-------------------
ေသာၾကာစာေစာင္၊
ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂၀၀၀

No comments:

Post a Comment